Nyheder    Profil    Arkitektur    Design    Jobs    Presse    Kontakt
8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18 
Dansk Erhvervs gymnasieeffekt
Dansk Erhvervs gymnasieeffekt
28.10.15 | Dansk Erhverv har undersøgt de danske gymnasiers evne til at løfte elevernes faglige niveau
DTU CAS
DTU CAS
23.10.15 | Byggeriet af det 2.000 m² store DTU CAS - Facility Management hus er ved at tage form.
Ny Anstalt i Nuuk
Ny Anstalt i Nuuk
20.10.15 | Midt i Grønlands storslåede natur er byggeriet af den Ny Anstalt i Nuuk sat i gang
DANISH EDITIONS
DANISH EDITIONS
19.10.15 | Friis & Moltke har for Jensen Plus designet en ny møbelserie under navnet Danish Editions.
Første spadestik til nyt VUC & HF Nordjylland, Aabybro
Første spadestik til ny..
8.10.15 | 
Dansk Erhvervs gymnasieeffekt - Friis & Moltke
Dansk Erhvervs gymnasieeffekt

Dansk Erhvervs gymnasieeffekt

28.10.2015
Dansk Erhverv har undersøgt de danske gymnasiers evne til at løfte elevernes faglige niveau
”Formålet har været at undersøge, hvor dygtige de enkelte gymnasier er til at løfte elevernes faglige niveau. Dette kan man ikke undersøge blot ved at sammenligne de rå gymnasiekarakterer, da de i høj grad afhænger af, hvilke elever der optages på de enkelte gymnasier. Derfor udregnes i stedet en gymnasieeffekt, hvor der tages højde for elevernes faglige og sociale baggrund. ” citat www.detgodegymnasium.dk

Hos Friis & Moltke tror vi på at uddannelsesinstitutionernes fysiske rammer er afgørende for både trivsel og læring. Så det er med stor glæde, at vi kan aflæse, at alene i region Midtjylland er halvdelen af top 20 gymnasierne tegnet af Friis & Moltke. Gymnasier tegnet over en lang årrække, og som stadig i dag danner grundlaget for, hvorledes vi tænker og tegner studiemiljøer.

For Friis & Moltke udgør undervisningsbyggeri et væsentligt arbejdsområde, som tegnestuen siden sin grundlæggelse har haft fokus på. Vores tilgang til opgaverne er funderet i mange års erfaring med opgaver inden for alle typer af undervisningsbyggeri, som har givet stor indsigt i, hvordan det bedste resultat opnås, således at arkitekturen bliver en betydningsfuld og læringsmæssig ressource. Vores adfærd og tænkning tager form af den situation, vi befinder os i - derfor har læringsrummets form og muligheder - dets arkitektur - stor betydning for selve læringsprocessen. For at skabe de rum, der understøtter læring, har vi hos Friis & Moltke etableret kompetencer til at analysere og forstå rummenes opgave for på den baggrund at skabe arkitektoniske virkemidler, der guider og støtter den studerende. Vi tror på, at vi gennem veltænkt arkitektur kan inspirere og guide til bedre læring og positive oplevelser.
Læs mere: